Design Site

طراحی سایت مهمترین عامل برای افزایش کاربر
طراحی و قابلیت استفاده دو مولفه اصلی و بسیار مهم برای هر سایت اینترنتی است. اگر کاربر اینترنت هستید و تا کنون از سایت های زیادی دیدن کردید این موضوع را راحت تر متوجه می شوید. طراحی سایت را می توان در ظاهر صفحات و استراتژی طراح در ارائه مطالب و صفحات سایت خلاصه کرد و یک طراح خوب با کمی تجربه و الگوبرداری از سایت های مختلف می تواند به آن دست یابد. اما قابلیت استفاده مقوله ای است که به این راحتی قابل دسترسی نیست. خیلی از سایت های اینترنتی هستند که کاربر را فقط در چند دقیقه مشغول می کنند و کاربر بعد از مدت کوتاهی سایت را ترک می کند. در این دنیای مجازی و در بین سایت های مختلف اینترنتی تعداد کمی وجود دارند که هر دو مولفه را باهم دارند.
مهمترین و بهترین روش برای افزایش کاربری یک سایت داشتن قسمت هایی است که کاربر را درگیر آن کند. در هر حال باید کاری کنید که کاربر تنها با یک نگاه ساده از صفحات سایت شما گذر نکند. سعی کنید در انتهای هر صفحه ضمن امکانات نظر سنجی¸ صفحات با موضوع مشابه را به کاربر پیشنهاد دهید و بدین ترتیب کاربر را به صفحات دیگر سایت خود راهنمایی کنید.
یکی از منابع اطلاعاتی در یک سایت¸ مطالبی است که طراح و مدیر سایت در سایت خود قرار می دهد که بسته به موضوع و توانایی های مدیر به مرور افزایش می یابد. اما یکی دیگر از منابع اطلاعاتی در سایت های امروزی کاربران سایت هستند که به در اصطلاح به این سایت ها User-generated گفته می شود¸ یعنی بخشی از محتویات سایت را کاربران آن تامین می کنند. از نمونه های مهم این سایت ها می توان به شبکه هایی نظیر Myspace و Youtube اشاره کرد که در آنها کاربران عامل اصلی گسترش سایت و افزایش مطالب و تعداد صفحات آن هستند. البته کسی از شما انتظار ندارد یک شبکه عمومی با دو میلیون صفحه راه اندازی کنید¸ اما می توان از این موضوع ایده گرفت به این ترتیب قادر خواهید بود به راحتی کاربر را به فعالیت در سایت خود ترغیب کنید.
ویدئو یکی از مولفه های مهم در طراحی های جدید وب سایت های اینترنتی است. اما در اکثر موارد به طور مناسب صحیح و در جای خود از آن استفاده نمی شود. بکار گیری فایل های ویدئویی در مواقع غیر ضروری نه تنها کارایی سایت شما را بالا نمی برد¸ بلکه دانلود آن وقت کاربر را هم بیهوده می گیرد. در صورتی که از فناوری های تصویری به طور صحیح استفاده شود کاربر به دانلود و و تماشای سایر فایل ها نیز ترغیب می شود و در غیر این صورت فقط تعدادی فایل حجیم و بدون استفاده را در سایت خود قرار داده اید.
یک سایت زمانی می تواند مفید باشد که در کنار کاربری خوب¸ طراحی مناسب هم داشته باشد. به زبان ساده تر سایتی که از نظر طراحی¸ ظاهر¸ صفحه بندی¸ ارتباط مطلوب و موارد نظیر آن نتواند کاربر را راضی کند ¸ نمی توان انتظارداشت کاربر زمان زیادی را در آن سپری کند و به اصطلاح درگیر آن شود. از سایت های خوب و پربیننده اینترنتی ایده بگیرید و سعی کنید برنامه منظمی برای سایت خود طراحی کنید تا کاربر پس از ورود به سایت به خوبی به قسمت های مختلف آن هدایت شود.

هیچ نظری موجود نیست: