Cuil search

موتور جستجو گر کول

تعدادی از کارمندان سابق گوگل اقدام به راه اندازی موتور جستجوگر جدیدی با نام کول کرده اند. کول در زبان گلیک که یکی از زبان های قدیمی اروپاست¸ به معنی دانش است. بنیانگذاران این موتور جستجو معتقدند موتور آنها می تواند بهتر از سایر رقبا(نظیر گوگل¸ام اس ان و یا یاهو) نسبت به فراهم کردن نتایج جستجو اقدام کند.
سازندگان کول می گویند: موتور جستجوگر آنها از تکنولوژی استفاده می کند که می تواند مفاهیم موجود در یک صفحه اینترنتی را فهمیده و به این ترتیب نتیجه بهتری از خود بروز دهد. همچنین آنها اعلام کرده اند که این موتور جستجوگرتازه امکان جستجوی 120 میلیارد صفحه را دارا می باشد.
با توصیفات فوق¸ صاحبان کول معتقدند موتور آنها از موتور گوگل بهتربوده و تکنولوژی آنها به روزتر است.
چنانچه می دانید گوگل برای فهرست کردن صفحات جستجوشده شما¸ به تعداد دفعات و تعداد لینک هایی که به آن صفحه به خصوص ارجاع داده اند دقت می کند. به عبارتی¸ کمیت اساس کار موتور جستجوی گوگل است.
اما مقامات کول می گویند: برخلاف گوگل که کمیت اساس کار آن است¸ درکول تلاش شده است با درک خواسته جستجوگر(مشتری) و همچنین درک مفاهیم موجود در یک صفحه اینترنتی¸ نسبت به نمایش صفحاتی اقدام شود که بیشترین ارتباط مفهومی با خواسته کاربر را داشته باشد.
از لحاظ نمایش نتایج نیز تفاوت هایی بین کول و سایر رقبا وجود دارد.
کول¸ نتایج جستجو را به صورت قالب(فرمت) مجله ای نمایش می دهد. برخلاف گوگل یا یاهو که نتایج را بصورت سطر به سطر و پشت سر هم به نمایش می گذارند.
مقامات و صاحبان کول همچنین مدعی اند که کول برخلاف گوگل اطلاعات مربوط به مشتریانش را جایی ذخیره نمی کند.
ذخیره کردن اطلاعات مشتریان¸ از مواردی است که باعث جنجال در زمینه عدم رعایت و حفظ حقوق شخصی کاربران شده است.
با تمامی اوصاف فوق¸ بسیاری از کارشناسان معتقدند¸ کول¸ اولا راه زیادی جهت ایجاد پایگاه در میان و ثانیا راه سختی را برای مبارزه با رقیبان سرسختی چون گوگل پیش رو خواهد داشت.

web site: cuil.com

هیچ نظری موجود نیست: