USB 3

ورود USB 3 به بازار فناوري

پس از مدت ها انتظار نسخه اوليه USB 3 كه سال گذشته در نمايشگاه IDf 2007 به نمايش گذاشته شد نكات قابل توجهي را در رابطه با آن آشكار ساخت. ضمن اينكه در عمل و در قالب يك آزمايش در برابر چشمان هزاران نفر اطلاعات را با سرعت 4.8 گيگابايت بر ثانيه جابجا نمود كه در مقايسه با سرعت 480 مگابايت برثانيه USB 2.0 پيشرفت بسيار خوب و قابل ملاحظه اي به شمار مي آيد.
در همين رابطه شركت اينتل مجموعه اي از ابزار هاي جديد را معرفي كرد كه به سازندگان سخت افزار اجازه مي دهد چيپ هايي مربوط به نسخه آتي USB بسازند. مشخصات نسخه اوليه اين رابط كه xHCL نام دارد و اختصار اصطلاح The Extensible Host Controller Interface است ارتباط بين كنترل USB و پشته نرم افزاري را برقرار ساخته و برنامه نويسان را قادر خواهد ساخت تا ضمن ايجاد ارتباط با ابزارهاي USB 3 چيپ هاي كنترلي براي اين ابزارها بسازند.
شركت اينتل از اين رابطه به عنوان مجموعه اي از ابزارهاي ساده شده براي يكپارچه سازي ارتباط فوق سريع USB ياد مي كند. اين شركت در اطلاعيه خود در اين باره آورده است :"اين يك كمك كوچك براي ساخت چيپ هاي سيليكوني است كه بتواند با استاندارد USB 3.0 كار كنند." در حقيقت شركت اينتل اميدوار است بتواند استاندارد USB 3.0 را به استانداردي مناسب جهت ايجاد ارتباط و اتصال بين دستگاه هاي رسانه اي HD كه نيازمند خطوط پر ظرفيت مي باشند تبديل كند.
نسخه سوم USB قرار است تا انتهاي سال جاري ميلادي وارد بازار شود.

هیچ نظری موجود نیست: