در اين قسمت براي شما عزيزان كه دوستدار طبيعت هستيد و احيانا مي خواهيد از استان گلستان مطالبي را بدانيد و تصاويري نيز در آرشيو خود داشته باشيد عكس هايي از مناظر طبيعي استان گلستان، روستاي صادق آباد قرار دادم.
اين استان تقريبا در شمال شرق كشور واقع شده است و از شرق به استان خراسان شمالي و از غرب به استان مازندران، از جنوب به استان سمنان و از شمال نيز به كشور همسايه تركمنستان هم مرز مي باشد. اين استان يك استان خوش آب و هوا مثل ديگر استان هاي شمالي كشور مي باشد(شايد هم حتي بهتر از استان هاي همسايه) و داراي بنادر زيبا و ديدني همچون بندر گز و بنودر تركمن و از همه مهمتر پارك ملي گلستان است كه در شرقي ترين نقطه اين اسان هميشه سرسبز واقع شده است.
برج قابوس نيز يكي از ديدني هاي اين استان مي باشد كه همه روزه ميزبان هزاران نفر بازديد كننده و توريست مي باشد و بزرگترين برج آجري جهان مي باشد كه به دستور قابوس بن وشمگير حاكم شهر گنبد بوده است ساخته شد.
استان گلستان داراي رتبه اول در توليد گندم كشور در سال هاي اخير مي باشد و نقش بسزايي در خودكفايي گندم كشور داشته است همانطور كه در سال هاي نچندان دور رتبه اول توليد پنبه در كشور را دارا بود. بيشتر مردم اين استان روستا نشين بوده و كار اصلي آنها نيز كشاورزي و دامپروي مي باشد. مركز اين استان شهر گرگان است كه بعد از ورود به اين استان از سمت غرب، اولن شهري است كه شما از آن عبور مي كنيد. در ضمن زائران اما رضا (ع) نيز كه مي خواهند به زيارت اين امام عزيز بروند بايد از راه بين المللي اين استان كه از شهرهاي گرگان، علي آباد، آزادشهر، مينودشت و گاليكش عبور كنند و تقريبا از تمامي مناظر ديدني اين استان بصورت ناخود آگاه ديدن مي كنند.
به هر حال با اين اطلاعا اجمالي و محدود اميدوارم براي خود و خانواده محترمتان برنامه ريزي كنيد و در اولين فرصتي كه بدست آورديد حتما به اين استان سفري داشته باشيد.









هیچ نظری موجود نیست: