خواندنی های جالب

خواندني هاي جالب

مطالبي علمي و دقيق كه برگرفته از منابع معتبر رسانه اي مي باشند شما را در بالا بردن اطلاعات عمومي به شما كمك شايان توجهي مي كنند
اينترنت در رده سوم
برترين ها
فوايد آب معدني.
اينترنت در رده سوم
بخوانيد و بدانيد

اينترنت در رده سوم
*بر اساس پژوهش جديد بعد از راديو و تلويزيون اينترنت سومين رسانه محبوب نوجوانان و جوانان اروپائي است.
بيست و چهار درصد نوجوانان و جوانان اروپائي بيش از بيست و چهار درصد از وقتشان را صرف اينترنت مي كنند. يعني اينكه آنها در مقايسه با مطالعه روزنامه يا مجله وقت بيشتري را در اينترنت مي گزرانند. اين افراد 11 درصد از وقت رسانه اي خود را به روزنامه ها و 8 درصد را به مجله ها اختصاص مي دهند. راديو و تلويزيون نيز با 31 و 27 درصد در رده هاي اول و دوم قرار دارند.
نوجوانان و جوانان اروپائي در مقايسه با بقيه رده هاي سني در اروپا بيشترين زمان را صرف گردش در دنياي مجازي مي كنند

برترين ها
*جوانترين فضانورد: سرهنگ "گرمان تيتوف" در شوروي سابق هنگامي كه فقط 25 سال داشت با سفينه "وستوك 2" به فضا سفر كرد.
*پرفروش ترين نرم افزار: نرم افزار "ويندوز 95 " را شركت مايكروسافت معرفي و عرضه كرد و تا به امروز بيش از 120 ميليون عدد فروش داشته است
*پر فروش ترين كتاب: پر فروش ترين كتاب قرن حاضر سري كتاب هاي "هري پاتر" بوده است.
*بزرگترين سامانه تلفن مركزي: بزرگترين سامانه تلفن مركزي جهان در ساختمان پنتاگون نصب شده و داراي 24 هزار و 500 خط است و هزينه مكالمات تلفني آن سالانه به 12 ميليون دلار مي رسد.
*پر هزينه ترين طلاق: وكلاي خانم "ثريا خاشقي" همسر سابق "عدنان خاشقي" (ميلياردر سعودي) موفق شدند در دادگاه طلاقي كه در سال 1361 در لندن تشكيل گرديد مبلغ 500 ميليون پوند به علاوه اموال شخصي خانم را از شوهر سابقش دريافت كنند.
*كوتاه ترين رودخانه جهان "درايور" در شهر "لينكلن سيتي" در ايالت اورگان است كه درياچه شيطان را به اقيانوس آرام مرتبط مي سازد و طول اين رودخانه 134 متر است.
*بلندترين آبشار جهان "آنجل" در ونزوئلاست كه 979 متر ارتفاع دارد. اين آبشار از يكي از انشعابات رودخانه "كارائو" سرچشمه مي گيرد و وجود آنرا اولين بار در سال 1289 "ارنستو سانچزلاكروز" گزارش داد. براي بار دوم خلباني آمريكائي به نام "جيمي آنجل" آنرا كشف كرد كه هواپيمايش در سال 1316 در نزديكي اين آبشار سقوط كرد.
*رود "آمازون" كه به اقيانوس اطلس جنوبي مي ريزد و رود "نيل" كه به درياي مديترانه مي ريزد بزرگترين رودخانه هاي جهان اند.
*درازترن دندان فيل يك جفت دنداني است كه از فيلي در كشور آفريقائي "زئير" به دست آمده است و اينك در گنجينه انجمن جانور شناسي در شهر نيويورك نگهداري مي شود. اندازه دندان راست در قسمت بيروني 3.49 متر و دندان چپ 3.35 متر و مجموع وزن هر دو دندان 133 كيلوگرم است
*سريعترين عنكبوت جهان "عنكبوت آفتابي پادراز" است كه در صحراي خشك آفريقا و خاورميانه زندگي مي كند. اين جانور از مارمولك ها تغذيه مي كند و سرعت آن حداكثر 16 كيلومتر در ساعت است.

آب معدني
*براساس نتايج پژوهش دانشمندان آب هاي معدني به سبب داشتن بيكربنات و كلسيم و آهن و منيزيم و اسيدي بودن براي درمان درد هاي روماتيسمي و بيماري هاي پوستي مانند "اگزما" مفيد است. به املاح و خاصيت آبرساني اين آب ها به بدن نيز بايد توجه كرد

بخوانيد و بدانيد
*به تازگي در آمريكا كتاب آشپزي جديدي به بازار آمده است كه خودش هم خوردني است. كاغذ هاي اين كتاب از ذرت و سويا درست شده است و جوهر آن هم از ميوه ها گرفته شده است.
*به زودن نوعي دستگاه كنترل به بازار مي آيد كه كوكي است و بدون باطري كار مي كند و با يك بار كوك كردن تا هفت روز بدون هيچ مشكلي كار مي كند.
*صداي اردك ها هيچ وقت اكو و پژواك نمي شود و كسي هم علت اين موضوع را نمي داند.
*براي توليد هر 1000 كيلوگرم كاغذ بازيافتي فقط حدود 1500 كيلوگرم كاغذ كهنه مورد نياز است. با اين شيوه نزديك به 90 درصد مصرف آب و بيش از 50 درصد در مصرف انرژي و 75 درصد الودگي هوا كاهش مي يابد.
*اگر تار عنكبوت به كلفتي مغز مداد به هم تنيده شود سنگيني هواپيماي بزرگ "بوئينگ" را تحمل مي كند.
*مهمترين عامل افزايش طول عمر داشتن تناسب اندام و وزن مناسب است.
*حجم قلب برخي از مارها زماني كه دارند طعمه اي را هضم مي كنند تا چار برابر افزايش مي يابد.

هیچ نظری موجود نیست: