data

مطالب پزشكي روز دنيا كه ممكن است در زندگي به تناوب با آنها برخورد كنيم را در اين سايت بيابيد. شما نيز مي تواني ما را در كامل كردن اين مطالب ياري نمائيد.
مطالبي از قبيل:
عرقسوز و راههاي درمان آن
روش هاي نرم كردن پوست
داشتن موئي سالم و جذاب با راحت ترين روش ها
خواص پنير و تاثير آن بر خواب
خواص ويتامين B6
عمر خود را طولاني كنيد

عرقسوز
به سبب انسداد مجاري غدد عرق "عرقجوش" يا به اصطلاح عام "عرقسوز" به وجود مي آيد كه به دو شكل سطحي و عميق است.
شيوع اين دو نوع در گروه هاي مختلف سني متفاوت و در همه نژادها يكسان است. افزايش دما و رطوبت هوا عرقجوش را تشديد مي كند.
چند راه درمان و پيشگيري از بروز عرقجوش عبارتند از:
در تابستان تعريق پوست افزايش مي يابد. پس براي جريان داشتن هوا و مرطوب نماندن پوست بدن لباس هاي گشاد و با الياف درشت بپوشيد كه بسته و تنگ نباشد.
هر روز با آب خنك استحمام كنيد.
مواد غذايي حاوي ويتامين هاي "آ" و "ث" بخوريد.
از صابون هاي PH خنثي (مانند صابون گليسيرين و زيتون و روغن زيتون) استفاده كنيد.
با تجويز پزشك دارو مصرف كنيد.

نرم كردن پوست
* به ميزان برابر گليسيرين و گلاب را مخلوط كنيد و به دست ها بماليد.
* مقداري عسل و آب ليمو ترش را مخلوط كنيد و 15 الي 20 دقيقه روي دست ها بماليد و سپس بشوئيد.
* براي نرم كردن دست هاي زبر و خشن:
يك تا دو بار در ماه دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چاي خوري روغن بادام شيرين و 25 گرم گلاب و 26 قطره تنتور ساده بنژوان مخلوط كنيد و به دست ها بماليد. سپس دستكش نخي به دست كنيد و پس از چند ساعت دست ها را بشوئيد. همچنين مي توانيد به دست هاي زبر و تيره مخلوط آب پرتقال و عسل بماليد.

مويي سالم و جذاب
توصيه كارشناسان زيبائي براي داشتن مويي سالم و جذاب:
* از خوردن مواد كربوهيدرات و شيرين و نان و نوشابه و شكر و قند خودداري كنيد.
* زياد در معرض پرتوي خورشي قرار نگيريد.
* از وسايل حرارت زا مانند سشوار استفاده نكنيد.
* مدام موهاي خود را رنگ نزنيد و فر نكنيد.
* از برس هاي پلاستيكي استفاده نكنيد.
* سرتان را با شامپو هايي نشوئيد كه مواد شوينده قوي دارند و از شامپو هايي استفاده كنيد كه مناسب موهايتان باشد.

پنير و خواب
پژوهشگران با مطالعه 200 نفر كه يك هفته پيش از آزمايش پنير خورده بودند دريافتند كه 72 درصد توانستند خواب خوب و راحتي را تجربه كنند. پژوهشگران مي گويند كه پنير نوعي اسيد دارد كه فشار رواني را كاهش مي دهد و به راحت تر خوابيدن كمك مي كند.

ويتامين "6ب"
عدس و سويا و ماهي ساردين و پسته و تخم مرغ سرشار از ويتامين "6ب" است. اين ويتامين براي كساني كه كارهاي فكري مي كنند بسيار اهميت دارد. هنگام كار فكري مغز تنها وجود ويتامين "6ب" است كه مي تواند اسيد هاي آمينه را به مصرف برساند. اين ويتامين همچنين در شير و مشتقات آن و جگر و گوشت قرمز و آجيل و موز و سبزي هاي برگي و لوبياي سبز يافت مي شود.

عمر انسان
بر اساس پژوهشي در كانادا داشتن دوستان زياد و زندگي فعال اجتماعي با بالا بردن توان دفاعي دستگاه بدن 9 سال بر ميانگين عمر انسان مي افزايد.
مقابله مثبت با مشكلات روزانه 7.5 سال و عادت هاي خوب 4 سال و غذاي سالم 2 سال و ازدواج موفق 5 سال عمر انسان را افزايش مي دهد.

‏هیچ نظری موجود نیست: