Frout

خواص برخي ميوه ها
در اين قسمت براي شما فوايد مصرف برخي ميوه ها را بطور مختصر و مفيد قرار داده ايم و اميدواريم كه اين مطالب براي شما مفيد واقع گردد.

* خواص انار:
بهترين خاصيت انار خون ساز بودن آن است. آب انار شيرين همراه با نشاسته و شكر جهت رفع صرفه جويي و سينه درد مفيد مي باشد. انار داراي آهن و فلزات مفيد ديگري بوده و به همين علت دير هضم است با اين حال خوردن دانه آن خصوصا صبح ناشتا بيشتر از آب انار توصيه مي شود.
دم كرده انار (پوست انار) گلودرد را تسكين مي دهد.
انار قابض است بويژه ريشه درخت و پوست ميوه آن.
جوشانده پوست ريشه درخت انار كرم معده را نابود مي كند.
انار ادرار آور است.
براي درمان اسهال 30 گرم پوست انار را با 3 گرم دارچين در يك ليوان آب بجوشانيد و بصورت خنك ميل كنيد.
براي رفع خستگي صدا 30 گرم پوست انار را همراه 2 گرم زاج سفيد جوشانده و غرغره كنيد.


* تقويت سلول ها با گلابي:
سلول هاي بدن تحت تاثير راديكال هاي آزاد آسيب مي بيند. پس اگر مي خواهيد سلول هاي سالم داشته باشيد تا مي توانيد گلابي بخوريد. ويتامين C موجود در گلابي به سلول ها كمك مي كند تا با عفونت مقابله كرده و به جنگ باكتري ها و ويروس ها بروند. گفتني است خوردن يك گلابي متوسط حدود 11 درصد نياز بدن به ويتامين C و 9 درصد نياز بدن به مس را تامين مي كند. از سوي ديگر گلابي غني از فيبر است و اين فيبر به كاهش كلسترول كمك مي كند. گلابي دشمن سرطان سينه است و احتمال حساسيت زايي آن كمتر از هر ميوه ديگري است. يكي ديگر از ويتامين هاي موجود در گلابي نيز ويتامين K است كه در رابطه با بيماري هاي خوني كارايي دارد.

* خواص زردآلو:
زردآلو سرشار از ويتامين A بوده كه به رشد اطفال كمك كرده و قواي بينايي را تقويت نموده. روغن مغز هسته شيرين زردآلو ملين معده و نرم كننده سينه و روغن مغز هسته تلخ زردآلو ضد آماس و مسكن درد گوش مي باشد. همچنين جوشانده شكوفه درخت زردآلو در جلوگيري از خونريزي معجزه ميكند.

* خواص خوردن سيب:
سيب غذاي روح و جسم است. عضلات و اعصاب را تقويت كرده و دهان را ضد عفوني و بوي بد آن را از بين مي برد. خوردن سيب با پوست براي كبد مفيد بوده و يبوست را از بين مي برد. خوردن سيب باعث دفع اسيد اوريك مي شود كه براي افراد مبتلا به رماتيسم و درد مفاصل و نقرس مفيد است. جالب اين كه خوردن سيب باعث يك خواب راحت و خوب مي شود و از بي خوابي جلوگيري مي كند.

* خواص خوردن آلبالو:
مصرف آلبالو براي مبتلايان به رماتيسم و نقرس و درد مفاصل و تصلب شرايين مفيد بوده و از خواص ديگر آن برطرف نمودن صفرا و عطش و التهاب مي باشد. همچنين جوشانده هسته آلبالو به همراه كمي رازيانه باعث از بين بردن سنگ هاي كليه و مثانه است.

هیچ نظری موجود نیست: